incik hammy

PERHATIAN !! PERHATIAN !! SILA BACA !!

ETENSEN ETENSEN !! BLOG SAYA NIH SAYA TULIS UNTUK TUJUAN SUKA-SUKA DAN MAIN-MAIN SAHAJA. TIADA APA YANG SERIUS PADA PENULISAN SAYA. MUNGKIN TERDAPAT ENTRY-ENTRY YANG AGAK NARCISSIST DAN MEMBANGGA DIRI. JADI SEBARANG RASA NAK MUNTAH ATAU MELUAT ADALAH TANGGUNGJAWAB SENDIRI. BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA OKEH. READ MY LIPS, EH SILAP, READ MY WORDS - MUAH MUAH AMEK KAO.. KIH KIH KIH.. ERRRRR, OKEH, SEKALI LAGI, SEMUA RASA MUAL DAN BENCI YANG HADIR PADA PEMBACA ADALAH BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA, WALAUBAGAIMANAPUN, SAYA DAHULUKAN DENGAN UCAPAN " AMPUN TUANKU BERIBU-RIBU AMPUN, SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN " SEKIRANYA ENTRY-ENTRY SAYA MENGUNDANG RASA TIDAK SELESA PADA SEMUA PEMBACA. INCIK MUMU SAYA SEMUA. TENGKORAK HANG. OKEH, OKEH. SAYANG LAAA KAN. SWEET KAN SAYA..?? KIH KIH KIH. DAN, KEPADA SESIAPA YANG NAK JUGAK BACA TUH, SAYA HARGAI MASA YANG ANDA LUANGKAN DAN SAYA CUMA BERHARAP AGAR ANDA HEPI KETIKA MEMBACA ENTRY-ENTRY SAYA. SEKIAN, TERIMA KASIH.

DARI SAYA,

Followers

Wednesday, September 1, 2010

..:: belajar bahasa ::..

okeh2.. masa tuh saya tingkatan 2, 3 mcmtuh.. saya masa tu macam tertekan sangat sebab tak reti cakap bahasa penjajah nih.. bahasa apekah..?? bahasa inggeris laaa.. bahasa apa lagi kan.. lepas tuh, saya pun pergi laaa tanya kat cikgu english saya ni.. saya tanya..

"cikgu, macam mana laaa nak terer bahasa inggeris neh..?? tak pandai-pandai pun.. susah betol nak tangkap.."


cikgu saya pun cakap "anak muridku, senang aje.. tengoklah cerita2 kartun macam snow white ke, cinderella ke, rapunzel ke, ha, tak pun tgk pokemon, nescaya kamu akan pandai bercakap bahasa inggeris dengan jayanya.." 

masa cikgu saya cakap mcm tuh kat saya, saya rasa macam nak pelempang jek, sebab cara cakap mcm tah ape2 kan.. hahahahaa.. pertamanya, kenape kene tengok cerite cinderella ke, snow white ke, rapunzel ke..?? nape tak cakap simba the white lion ke, lion king ke, tarzan ke.. keduanya, kenapa perlu cakap ayat mcmtuh, kalah cikgu bahasa melayu okeh~.. hehehehe.. maka saya pun memulakan sesi menonton kartun setiap kali ader peluang kerana saya yakin yang english saya akan bertambah baik dari hari ke hari dengan berbuat demikian..

pokemon best.. piiiii kaaaaaaa chhhuuuuuuuuu~.. bzzzzzzzz~ keh keh keh..

penontonan cerita2 kartun itu berterusan sehinggalah saya memasuki alam matrikulasi.. masa dekat matrik tuh, setiap orang kene menduduki exam yerr, bagi menentukan kelas english yang bersesuaian.. maka dengan bestnya saya dapat masuk ke kelas yang pertama.. berkat menonton snow white okeh~.. lepas tuh, pensyarah kelas tuh ader laaa tanya saya, macam mana cara saya belajar bahasa inggeris.. soalan secara rambang yer, bukan sebab prestasi english saya yang merudum, lagipun saya rasa saya sangat terer da english masa tuh.. keh keh keh.. saya cakap laaaa, saya tengok cerita kartun.. maka pensyarah saya dengan slamber badaknye cakap..

"no wonder laaa ur english is kinda childish~.. banyak macam ayat budak2.."

sentap okeh.. hahahahaha.. pastuh die advise "kalau nak belajar english, tak perlu tgk kartun jek, tgk cerita orang putih yang lain pun boleh.. dengan itu, u boley tahu english secara meluas.."

saya yang pelik pun tanya.. "meluas macam mana tu..??"

pensyarah saya pun cakap "kalau dalam malay, kite ader ayat sumpahan, makian kan..?? contohnye anak haram, sial, sundal, pegi mampus semua kan, sama la english pun, u need to know the bad, curse word macam, son of a b***, whore, go to hell, dan sebagainya.. kalau kartun, dia akan cakap proper english, kalau bukan kartun, dia akan cakap bahasa pasar yang dekat dengan kita.. bahasa ni bukan yang baik jek, mana2 bahasa pun ada ayat yang kurang enak didengar.." 

oooooooo~.. masa nih saya mcm terkejut sebab lecturer saya boleh plak cakap mcmtuh dengan saya.. very the open minded.. almaklumlah, saya kan innesen.. suci murni.. ibarat kain putih yang belom dicorakkan.. heheheh.. tapi betul juga kan.. cuba bayangkan kalian tahu bahasa yang baik2 jek, tahu yang proper jek.. nak maki orang macam mana..??

ayat jahat : "b**i kao, buat taik ngn ako.. sial!! kao siap, ako dapat kao, memang tak selamat kao!! anak haram!!

ayat baik : "ayam betul kamu, berani berbuat jahat dengan saya.. ditimpa bencanalah kamu!! berjaga-jagalah kamu, kalau saya jumpa kamu, kamu tak akan selamat!! bukan anak suci!!

pelik kan..??

p/s : walaupun tawu ayat sumpahan, ayat yang jahat, saya tetap jaga kesopanan dan kesusilaan.. hehehehe..

2 komen(s):

achik ezam said...

inesen katanya........hahahaha

incik mumu said...

innesen yerrr~.. sila percaya.. huhuhu~..