incik hammy

PERHATIAN !! PERHATIAN !! SILA BACA !!

ETENSEN ETENSEN !! BLOG SAYA NIH SAYA TULIS UNTUK TUJUAN SUKA-SUKA DAN MAIN-MAIN SAHAJA. TIADA APA YANG SERIUS PADA PENULISAN SAYA. MUNGKIN TERDAPAT ENTRY-ENTRY YANG AGAK NARCISSIST DAN MEMBANGGA DIRI. JADI SEBARANG RASA NAK MUNTAH ATAU MELUAT ADALAH TANGGUNGJAWAB SENDIRI. BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA OKEH. READ MY LIPS, EH SILAP, READ MY WORDS - MUAH MUAH AMEK KAO.. KIH KIH KIH.. ERRRRR, OKEH, SEKALI LAGI, SEMUA RASA MUAL DAN BENCI YANG HADIR PADA PEMBACA ADALAH BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA, WALAUBAGAIMANAPUN, SAYA DAHULUKAN DENGAN UCAPAN " AMPUN TUANKU BERIBU-RIBU AMPUN, SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN " SEKIRANYA ENTRY-ENTRY SAYA MENGUNDANG RASA TIDAK SELESA PADA SEMUA PEMBACA. INCIK MUMU SAYA SEMUA. TENGKORAK HANG. OKEH, OKEH. SAYANG LAAA KAN. SWEET KAN SAYA..?? KIH KIH KIH. DAN, KEPADA SESIAPA YANG NAK JUGAK BACA TUH, SAYA HARGAI MASA YANG ANDA LUANGKAN DAN SAYA CUMA BERHARAP AGAR ANDA HEPI KETIKA MEMBACA ENTRY-ENTRY SAYA. SEKIAN, TERIMA KASIH.

DARI SAYA,

Followers

Monday, August 23, 2010

..:: berbuka puasa ::..

okeh2.. arituh saya kerja petang.. kalau da kerja di waktu petang ni, ditambah pula berada di dalam bulan puasa nih, alamatnya kalau mahu berbuka, pergilah berlala-lala ke bazar ramadhan pulau indah tuh.. yang menariknya bazar nih, kalau sampai pukul 7pm pun, tak ramai orang sangat.. seronok jenjalan  cuci mate  cari makan kat bazar tuh.. lagipon, tak banyak gerai yang jual.. ada la dalam 20 gerai mcm tuh.. senang nak pilih.. takde la rambang mata sangat.. mambantu dalam proses penjimatan wang saku yang sedang agak kering pada bulan ini..

berjalan lala-lala.. senang hati~..

okeh.. harituh saya memang berazam dan berniat nak makan nasi ambeng.. ape, saya makan okeh, ingat tak makan ke.. nasi ambeng sedap.. saya suka makanan jawa.. saya orang jawa okeh  tapi saya tak reti cakap jawa sangat.. sape yang berani mengumpat saya dengan bahasa jawa tuh silap besarlah.. saya paham okeh.. tak percaye ke..?? siji, loro, telu, papat, limo, nenem, pitu, wolu, songo, sepoloh.. kabare wak..?? waras..?? wes mangan..?? need to say more..?? wahhh... jawa yang pandai spiking okeh~.. okeh, masa kat bazar tuh, gigih laa cari nasi ambeng  yang memang da tawu pon kat gerai mane.. da tuh, saya pegi beli karipap dan kueh kasui.. enak kan hidangan saya tuh..??

lepas tuh, saya balik la ofis balik, berbuka dengan geng bas sekolah geng ofis.. tunggu laaa azan ni.. gigih yer tunggu azan, penuh kesabaran saya menunggu.. sambil2 tuh, berborak laaa dengan staf ofis.. macam-macam yang diborakkan.. waaahhhh.. pelik betol.. lancar jek diorang berbicara.. tak puasa ke..?? bertenaga jek.. keh keh keh..

" الله اكبر الله اكبر " 
" الله اكبر الله اكبر "
 " اشهد ان لا ءاله ءالا الله " 
" اشهد ان لا ءاله ءالا الله "

ha, da azan da, menandakan waktu berbuka puasa.. marilah menjamu selera.. jeng jeng jeng.. tak sabar da rasanya ni.. sadapnye~.. mule2 makan kurma dan kuih muih dulu.. sambil mate melirik ke nasi ambeng.. sabar sayang~.. huhuhuhu~.. lepas cuk cak cuk cak makan kuih, tibalah giliran nasi ambeng~..

menarik kan..?? bermacam-macam ader.. tak mahal RM4 saje~..

eh kejap2.. macam ader yang kurang~.. kejap, nak cek kejap ek.. ayam kicap ader.. sayur ader.. ikan kering ader.. tempe goreng kegemaran saya pun ader.. hurmmmmmmmmm.. ouhhh~..

"makcik!! mane mee gorengnye..??" aiyooooo~.. apekan daya, da waktu berbuke.. 

aiyooooo~.. kureng rencah laaa makcik.. knape makcik terlupe nak letak mee goreng dalam ni kali ni..?? nota tepi - menanges~.. naseb baek sedap~.. huaaaaaa~..

p/s : makan nasi ambeng tanpa mee goreng adalah tidak lengkap okeh..

2 komen(s):

achik ezam said...

mak abah saya jawa.


tapi saya british.



sekian.


hahhhahaha.

incik mumu said...

cmane plak mak abah boleh jawa, tapi abg achik boleh jadi british..?? hahahahaha.. perasantan betol.. keh keh keh..