incik hammy

PERHATIAN !! PERHATIAN !! SILA BACA !!

ETENSEN ETENSEN !! BLOG SAYA NIH SAYA TULIS UNTUK TUJUAN SUKA-SUKA DAN MAIN-MAIN SAHAJA. TIADA APA YANG SERIUS PADA PENULISAN SAYA. MUNGKIN TERDAPAT ENTRY-ENTRY YANG AGAK NARCISSIST DAN MEMBANGGA DIRI. JADI SEBARANG RASA NAK MUNTAH ATAU MELUAT ADALAH TANGGUNGJAWAB SENDIRI. BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA OKEH. READ MY LIPS, EH SILAP, READ MY WORDS - MUAH MUAH AMEK KAO.. KIH KIH KIH.. ERRRRR, OKEH, SEKALI LAGI, SEMUA RASA MUAL DAN BENCI YANG HADIR PADA PEMBACA ADALAH BUKAN TANGGUNGJAWAB SAYA, WALAUBAGAIMANAPUN, SAYA DAHULUKAN DENGAN UCAPAN " AMPUN TUANKU BERIBU-RIBU AMPUN, SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN " SEKIRANYA ENTRY-ENTRY SAYA MENGUNDANG RASA TIDAK SELESA PADA SEMUA PEMBACA. INCIK MUMU SAYA SEMUA. TENGKORAK HANG. OKEH, OKEH. SAYANG LAAA KAN. SWEET KAN SAYA..?? KIH KIH KIH. DAN, KEPADA SESIAPA YANG NAK JUGAK BACA TUH, SAYA HARGAI MASA YANG ANDA LUANGKAN DAN SAYA CUMA BERHARAP AGAR ANDA HEPI KETIKA MEMBACA ENTRY-ENTRY SAYA. SEKIAN, TERIMA KASIH.

DARI SAYA,

Followers

Friday, December 17, 2010

..:: memilih air freshener - mumu style ::..

okeh2
arituh ada member saya tanya
" wangi ke air freshener kao beli tuh..?? "
saya cakap " wangi laaa "
ade ke orang nak beli kalau bawu busuk
keh keh keh

then saya cakap
" ada cara nak pilih bawuan2 yang sedap "
die tanya " cmana "
ha, nih laaa nak kasitawu neh

mula2, pilih la produk pewangi yang anda nak
sebagai contoh.. saya pilih jenama giant
berbelanjalah di mana rakyat malaysia berbelanja
tengkorak hang

giant - barangan buatan malaysia.. sapot okeh

eh, da bukak penutup da
gelojoh  di ranjang  betol..
kih kih kih
ta sabar kao
ha, bukak penutup dia
lepas tuh sembur lah
tapi
sembur kene pada tempatnya


sembur pada penutupnya ya
bagi menjaga keaslian bawu pewangi tersebut
boley cmtuh..??
takde laaa, senang nak bawu
cube kalau sembur kat angin, mau tak menonong-nonong anda jojolkan kepala semata-mata nak capture bawu-bawuan dia
da mcm kura-kura da kan
jadi untuk mengelakkan anda difitnah sbagai sebahagian daripada ahli keluarga kura-kura, labi-labi, penyu dan sebagainya
semburlah di penutupnya
deswai laaa


anggap penutup itu sebagai lipas atau nyamuk atau semut yang anda nak sembur

okeh
lepastuh
bawu laaa
tunggu apa lagi
nak tunggu bulan jatuh ke riba..??
keh keh keh
syarat penting semasa proses ni
muka kene penuh perasaan
baru lah dapat mendatangkan ghairah
untung-untung dapat yang berkenan masa bawu tuh
sape yang untung..??
kalau dapat makcik pakcik gatal
sila lari


muke kene feeling yeerrr.. 

selepas proses bawu membawu ni
ada dua peringkat
peringkat pertama

=
=
=
=

macam nih

rasa macam nak kasi sebakul sumpahan

kalau anda mengalami situasi begini
campak saja produk tersebut
ianya ta sesuwai dengan hidung dan citarasa anda
kalau masa campak tuh ada pekerja yang nampak
sila bayar sendiri
saya ta tanggung

okeh
situasi kedua

=
=
=
=

macam nih

rasa ghairah dan berada di awangan

anda berasa seperti di awang-awangan
rasa ghairah menyelubungi diri
jelas pewangi tersebut kena dengan citarasa dan jiwa anda
jadi, lekas-lekas ke kaunter dan beli
takut nanti anda susah nak buat pilihan

extra tips
da jumpa dengan pewangi yang anda mahukan
sila ambil botol yang lain
yang agak-agak anda kurang disembur oleh orang kebanyakan
takut botol yang anda sembur tuh da tinggal sikit
ye lah, orang dok sembur-sembur kan
pengoptimuman penggunaan itu penting yerrr
lagi belakang anda amik, lagi bagus
konsep FIFO itu penting pada masa ni
LIFO adalah sangat tidak praktikal ketika ini

bila da dapat pewangi yang diidamkan
tidur anda juga menjadi tenteram
dan aman tanpa gangguan

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

how cute.. aman dan tenang



sekian, terima kasih

p/s : kurang gemar bawuan lavender.. tak kena dengan jiwa

2 komen(s):

Puan Roza said...

sgt bergune ah tips2 anda...tgk pict pon udah paham...xperlu menggerakkan bijik mate nk bace nie.....nice posing ah pict last!!!nak sahing(signed)!!!!!!!

incik mumu said...

nah sain kek mano..?? keh keh keh